Tryggheten

Vet inte hur jag sälja säga det här. Jag har under många år legat på en och samma vikt, med typ +-2kg. Jag är trygg där, jag vet på ett ungefär vilka kläder jag kan ha, hur jag ser ut även när hjärnspökena säger något annat till mig, och jag vet att mina nära och kära inte har anledning att oroa sig. Och den tryggheten som jag älskar att ha, det är den som har gjort det så sjukt jobbigt att väga några kg mer. Jag är tillbaka i den "trygga" delen nu, och det gör mig inte nödvändigtvis glad, utan det gör mig lugn. Just nu har jag inte ångest, jag har inte heller någon glädje. Jag skjuter upp känslorna och är glad så länge det går. Boendestödet frågade vad jag skulle göra nu när psyk inte vill ta emot mig. Det rätta svaret har jag redan nämnt, jag orkar inte be om hjälp längre, jag skiter i dem. Det ville jag inte säga till henne, jag vill ju visa mig handlingskraftig och beslutsam. Så jag sa att jag inte vet, att jag inte har bestämt hur jag ska gå vidare än. Så, ytterligare en person som kommer bli besviken på mig. Midsommar har jag inte skrivit om. Midsommar har varit hemskt andra år. Antingen har jag överätit till max eller så har jag druckit alldeles för mycket. Ibland båda delar. Iår jobbade jag fram till fyra, sen åkte jag hem till några kompisar. Det tar ett bra tag att åka dit så jag var framme vid sju. De åt tårta så men jag tog av maten. Buffé, vilket är det jag hatar mest i hela världen. Dock var det inte så extremt många saker att välja på, så jag åt en helt normalt stor portion. Sen åt jag en bit tårta (inte tre eller fyra). Drack bara 3-4 glas vin och ett glas punch på hela kvällen. Så jag var måttfull! Dock blev det ändå ett fruktansvärt dåligt slut på kvällen då L hade ångest och drack några öl för mycket och släppte ut sin frustration på mig vilket gjorde att jag blev arg och ledsen. Eftersom jag inte kan bli arg så stängde jag av helt och blev apatisk resten av kvällen. L fattade att han hade gjort fel och sa förlåt flera gånger om dagen efter men jag är ändå ledsen för att kvällen blev förstörd. Nu är jag ute och går, ska ev förbi en affär och kolla på nyanser av foundation då jag inte har någon som matchar mig bra. Allt för att distrahera tankarna.

Kommentarer
Postat av: TIcTacToe

Tråkigt att läsa att du inte mår bra och inte får rätt hjälp. Du kanske redan skrivit om varför du inte får hjälp av psyk?

2018-07-04 @ 17:02:17
URL: http://tictactoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0