Orkar inte be om hjälp längre

Jag försökte i ett och ett halvt år. Att få hjälp, att få svar. Men jag får inte det. Jag blir sviken gång på gång av vården, för att de inte har pengar, och jag är inte sjuk nog i deras ögon. Varför? För att jag kan jobba? På ett jobb som bryter ner mig totalt mentalt, och trots att jag pga jobbet inte klarar av att ta hand om min lägenhet över huvud taget. För att jag inte skadar mig? Trots att jag har haft ett självskadebeteende och fortfarande får impulser och sug efter det som jag måste kämpa för att stå emot. Det är så tröstlöst, för jag ber om hjälp för att jag faktiskt inser att jag behöver det, men när jag måste kämpa och kämpa igenom dessa nekande beslut så tappar jag hoppet. Då tänker jag återigen att jag måste bli sjukare och sjukare för att bli tagen på allvar. Att jag ska jobba ihjäl mig tills jag går in i väggen på riktigt, att jag ska se sjuk ut för att de ska ta mig på allvar. Så nu ber jag inte om hjälp mer. Jag orkar inte. Jag skiter i vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0