Trött på mig själv

En tanke slog mig. Tänk att alla andra människor som inte mår dåligt slipper allt detta som jag har i mitt huvud. Så orättvist. Att de inte behöver ifrågasätta hela sin existens precis varje dag. Att de kanske till och med kan vara ganska säkra på vilka de är. Jag ägnar en jädra massa timmar varje dag åt att tänka på mat och vikt för att inte behöva tänka på mig själv, jag försöker allt jag kan att inte tänka för mycket för alla tankar slutar förr eller senare i destruktiva tankar. Att jag är hopplös, att jag är en hycklare, att jag är fake. Att jag inte förstår varför jag gör så här istället för att vara sann mot mig själv, men så påminner jag mig själv om att jag inte vet vem jag är som sann heller och att detta är det bästa möjliga jag kan göra nu. Vilket ju inte är tillräckligt, men jag är svag, jag vet. Jag vill så gärna ha hjälp! Jag vill att någon säger åt mig att du kommer bli bra, att jag inte ska behöva leva som ett spöke i mitt liv hela livet. Att jag kommer hitta mig själv. Jag tror inte det så jag behöver någon annan som kan säga det till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0