semester

Har varit bortrest i fem dagar. Inte kunnat väga mig, har panik för det. Känns som att jag har gått upp ett par kilo bara för det. Vet att det inte är så men sjukt att det känns så (Och kan inte helt lita på att jag inte har gått upp). Trodde att jag skulle få mens och att det var därför jag har varit vätskefylld, men nej...har sån noll koll på min mens, men nu har den varit lite extra oregelbunden. Tror att jag har haft mens typ fyra gånger totalt i år. Såg både fram emot resan och fasade för den. Positivt, att jag är ledig och slipper tänka på jobbet och stressa för det. Negativt, att jag äter okontrollerat och inte har tillgång till gymmet. Men som tur var så blev det inte så mycket överätningar. Faktiskt ganska bra. Bara igår och förrgår, och då har jag kompenserat ganska mycket istället. Sprungit typ sju km och även tagit en lång promenad per dag. Allt för att inte få ångest, jag vill verkligen inte panika över det. Dock var det så mycket mat igår att min mage blev lite upprorig och jag blev helt illamående. Usch och fy för tanken att kanske tvingas äta så mycket varje dag med det illamåendet som följer. Nu är jag i alla fall hemma en sväng men ska bort igen imorgon, och vara borta ett par dagar. Ingen aning hur det kommer bli, kommer nog dricka en del alkohol (vilket jag nästan inte har gjort på hela sommaren) så det kan sluta hur som helst. Hoppas jag kan kontrollera mig iaf så jag inte mår massa dåligt i efterhand. "Det är väl bara att se till?" tänker kanske någon men nej, när jag tappar kontrollen så gör jag det utan flit, och i så fall skulle jag bestämma mig innan att vara helt nykter och typ inte umgås med någon, men jag vill inte isolera mig fullständigt! Så jag håller tummarna att det går bra, att jag kanske tom får det roligt. Så roligt man kan ha med en depression i sig men ja, ni fattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0