vågbrist

Igår när jag kom hem från jobbet var jag så trött så jag somnade klockan sju. I kläder och uppsatt hår och utan att borsta tänderna. Sov i tretton timmar. Ville inte alls äta middag så det blev mitt sätt att undvika den. Sen när jag gick upp imorse ville jag inte äta frukost, så jag drack te koppar kaffe istället. Konstigt nog lyckades jag vara utan mat från tolv igår till halv fyra idag, drygt 27 timmar. Enklare när jag sov så många av dem! Idag har jag ätit tre morötter än så länge. Jag har så himla mycket kroppsångest! Dessutom ingen kontroll för vågen är nerpackad i en flyttlåda och självklart vet jag inte vilken. Tror att jag väger 60 kg, känner mig ring som ett hus. Flytten har alltså varit, för en vecka sedan. Följd av sjukstuga här hemma och fyra heldagar jobb, som jag inte kunde missa så jag har pressat mig igenom dem. Dock gör det att lägenheten är mil ifrån att vara iordning,allt är ett stort kaos. Har inte vägt mig på två veckor eller något sånt och börjar få panik på att jag inte kan göra det heller! De sjuka tankarna retad med mig hela tiden. Seriöst varför måste jag dras med det här i mitt huvud varje dag år ut och år in? Hela mitt vuxna liv och mer därtill. Allt annat har jag lyckats lämna bakom mig (eller nej det har jag inte men det är mycket bättre på alla andra punkter). Jag funderat liksom, hur skulle det se ut om jag söker hjälp för det här? Jag behöver ingen hjälp med relationer till andra, ingen hjälp med ssb, ingen hjälp med att hitta en mening i livet och arbeta med mörka tankar, det enda jag vill ha hjälp med är att sluta tänka på maten som direkt kopplad till vikt och kropp och att tycka om min kropp trots att den inte är benig. Finns det sådan hjälp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0