movietime

Har inte så mycket blogglust, men måste få till lite inlägg så det händer saker här. 
Förra veckan så hade ju vikten flygt uppåt. Och ja, det var ju bara tillfälligt och knäppt. I lördags stod vågen på ~54.5 igen och igår så *tada* visade sig trean! 53.6 mer exakt. Vilket jag den här gången inte ens hade förväntat mig för helgen blev en överätar-weekend verkligen. I fredags var det inte så farligt, mest att jag drack öl, 1,8 liter utöver mitt andra intag. Men i lördags, ojoj! Först var jag till mormor och morfar som bjöd på lunch, och pga ölen kvällen innan var jag tvungen att äta frukost hemma så huvudvärken skulle släppa. Ja, lunch betyder ju då omelett, mjukt bröd med ost, kaffe, bulle och toscatårta med smörkräm mm mm. Hade väl vart okej, om jag inte på kvällen var iväg på annan fest där jag åt ostbågar och popcorn, och sen TRE bitar hemmalagad pizza till nattamat. Usch vilken orgie, hemskt det är att se det så här i skrift. Detta ledde ju till att söndagen blev rätt så mycket matfattigare. Jag har kört på 5:2-dieten helt enkelt, och det resulterade i viktnedgång. Fast usch, så ska jag inte fortsätta. Nu ska jag försöka ha tråkiga helger, eller att de innebär lagom lite med alkohol och inte i form av öl. 
 
För att knyta an till rubriken, så är det filmfestival denna veckan. Jag äääälskar det, och lägger alldeles för mycket pengar på alla möjliga olika filmer. Dock är ju ett par timmar i biomörkret svårt för mig, vill ha något att tugga på konstant. Tidigare år har det varit riktigt besvärligt men nu tror jag att jag ska få till det. Jag gör morotsstavar. Haha, som jag måste tugga på jättelångsamt och försiktigt för att det inte ska störa, så det funkar ganska bra. Och så lightläsk och vatten. Vill ju vara med på detta, även om biotittande är så svårt för mig.
 
Och ja, nu har jag kanske får lite jobb också! Eller ja, timvik om ordinarie blir sjuka, så jag hoppas på mycket baciller i luften nu så jag får pengar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0