vardagsångest

Vad gör man med en ångest som kommer varje dag och förstör? I tisdags ville/vågade jag inte åka hem efter praktiken förrän klockan åtta. Slutar fyra. Satt på stan, lyssnade på musik. Och ångesten kom och gick. Pappa ringde och spädde på den med ett 18 minuter krystat samtal som jag bara ville avsluta med en gång. L ringde sen och piggare upp mig lite, hjälpte en stund. Sen innan jag vet ordet av så kommer ångesten igen.
 
Och typ så är det varje dag. 
 
Snart har jag inte träffat min psykolog på tre veckor, det är jobbigt för jag har så mycket att prata om, så mycket jag vill hinna jobba med och så lite tid. Så dumt att när jag äntligen hittar en psykolog som jag tycker om och som hjälper mig framåt, så är det i den staden som jag bara ska bo i i ett par år. Jag berättade allt om mina mattankar nu senast. Lika bra att släppa bomben och vara hundra procent uppriktig, det har jag inte kunnat innan. Hon blev konstigt nog inte arg eller så alls på mig, utan sa bara att det är klart att jag hade sagt det tidigare än jag varit redo och att hon är glad att jag berättade nu. Det var jävligt läskigt men skönt att få det gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0