Två hem men aldrig hemma

Känner mig ganska förvirrad. Är i min hemstad. Bor inte här. Men kommer bo här om tre månader så det känns som att jag förtidssnyltar på att få vara en medborgare här. 
 
Var på en tillställning igår med en massa folk som jag känner/är bekant med, och det gick bra för det mesta men så slog det mig: många av dem där har inte sett mig på ett och ett halvt år, de vet inte att jag är här nu, men de kom inte fram och frågade varför jag var där. Dessutom några som inte vet att jag bor i Uppsala och har gjort det så länge, var tror de att jag har haft för mig all den här tiden? Verkar uppenbarligen inte bry sig för de frågade inte... 
 
Sen skulle några av mina närmare kompisar vidare och vi slog följe till den baren. Jag skulle hem för jag var så trött att jag sov stående, men det var så jobbigt att kryssa mellan alla partande människor, det var så mycket folk, så mycket ljud, några som dansade mitt i gatan till trummusik. Jag kände mig inte hemma. Vad har hänt med mig på de här åren? Tycker de andra också att jag är så konstig som jag känner mig nu? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0