Inte färdig

Det jag känner kring min ätstörning, varför jag inte bara kickat ut den ur mitt liv, är att jag inte känner mig färdig. Jag har inte varit ätstörd tillräckligt. Hur kan jag känna så? Ska jag inte vilja vara fri? 
 
Jag söker alla de här sätten att vara destruktiv och självuppoffrande. För att stå ut med mig själv. För att jag från att jag var liten har lärt mig att jag ska förneka mina egna behov och bara tänka på andra. 
 
Men för mig skulle det betyda så mycket själviskhet att inte lyssna på andra utan på mig själv. Det skulle betyda att jag skiter i alla och blir en förfärlig människa. Alltid svartvitt tänkande. Alltid omöjligt att förstå att det är känslor och inte verklighet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0