Pre-psykolog-samtal

Idag ska jag träffa psykologen igen. Hon har berättat att hon sysslar med emdr i terapin, och när jag googlade på det står det att det är som hypnos, fast har något med ögonrörelserna när man blundar. Och att det kan hjälpa en bearbeta trauman. Hm, hon har inte förklarat något närmare själv så jag får väl se om det tas upp, om det kan vara något som hjälper.
 
Lite nervöst är det som vanligt, fortfarande bara tredje gången jag träffar henne så vet inte vad det kommer resutera i.
 
En bra sak är att jag inte har pratat något om eventuella diagnoser med henne. Jag misstänker nämligen att jag skulle kunna passa in på fler än de jag har, och jag skulle på ett sätt bli så lättad om jag fick det bekräftat för då skulle jag kunna få en förståelse för varför jag är som jag är. Och kanske bättre hjälp för det. Jag menar, jag blir ju inte automatiskt bättre bara för att jag får en diagnos, men kanske att jag kan få lättare att få gehör hos psyk i alla fall. Nu hör jag inte till någon speciell mottagning för ingen vill ha mig.
 
I alla fall, jag har inte nämt något om detta för henne och jag ska inte göra det heller utan hon ska få bilda sig en egen idé. Så kanske jag kommer fråga henne lite längre fram vad hon tror. För jag vet inte ens om hon har befogenhet att göra en sådan bedömning, jag vet att hon är leg psykolog, men med privat mottagning. Vad betyder det?
 
Frågorna blir bara fler, jag har aldrig haft så många frågor som jag har nu för tiden. Jag vill att hon ska hjälpa mig svara på frågor om MIG, om min person, jag vill inte hålla på att prata om alla andra runt mig, hoppas hon håller sig till det idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0