Från en annan horisont

Har så himla svårt att lära mig bra vanor, förstår inte vad det är som gör det så svårt!
 
Sover inte ordentligt, och stressar alldeles för mycket.
 
Jag vill sova åtta timmar varje natt, men den senaste månaden ahr det oftast blivit mellan sex och sju timmar. Vilket leder till att jag är trött hela tiden. Vareviga kväll sitter jag där framför datorn och så blir det midnatt, andra avsnittet av sex and the city tar slut och så har en till natt blivit förstörd. Och jag förbannar mig själv för att jag inte har någon diciplin.
 
Och det att jag inte får sova plus allt i skolan gör att jag blev mer stressad. Kom fram till med psykologen att jag har extremt stora prestationskrav på mig. Alltså EXTREMT stora, så stora att jag inte riktigt kan förstå. Allt värderas Allt, alltid, och aldrig är jag nöjd. Och det gör mig bara stressad. Vilket idiotiskt sätt att hantera saker.
 
I helgen blev jag mycket mycket besviken och ledsen på min pappa. Vi skulle träffas, jag var nere i Göteborg och kunde hälsa på honom, han har sagt att han vill att jag ska komma på besök. Men sedan kunde han inte, hade "viktigare" saker för sig, skulle höra av sig om han fick tid så jag gick hela söndag och väntade och hoppasdes på att han skulle ringa, men till slut klockan nio på kvällen ringer han och säger att det får bli en annan gång. Jaha, så mycket betyder jag för honom? Inte ett skit, känns det som. Jag är så himla ledsen för jag tycker att jag försöker och gör allt som jag kan men inte är det nog. Och det värsta av allt är att han ger mig dåligt samvete för att inte planera i bättre tid (jag ringde en vecka innan och frågade om vi skulle ses). Skuldbeläggande är nämligen en av hans specialitéer. Nej nu blir jag så upprörd så jag orkar inte skriva mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0