Ett mål uppnått

Jag borde vara glad idag. Jag är glad, till viss del. Vågen visade under 52, 51.8 närmare bestämt, imorse. Det har den viserligen visat tidigare iår, men då efter kvällar då jag har festat och varit uttorkad. Nu var det en helt vanlig dag så en mer riktig vikt. Jag känner mig inte smal, inte alls, och jag känner mig inte tjock. Jag tänker på att jag faktiskt har legat på sjukhus vid den här vikten, även om det var i slutet av behandlingen, och att jag enligt vissa kriterier ska ha näringsdrycker nu. Så smal känner jag mig ju inte precis. Galet. Det är vad det är.
 
Nu tar jag helg, det har varit en rätt hektisk vecka så jag är trött. Funderade på att hitta på något ikväll men jag kommer ha lite att göra i helgen så jag spar mig till det. Snart är det "sommarlov" dvs heltidsjobb för mig. Ser jag iiiiinte fram emot, men jag har fått en lite mer positiv syn på det. Jag har bestämt mig för att sommarjobbet ska vara roligt, att jag ska trivas med att gå dit. Och bara av att bestämma det så känns det mycket bättre. Hjärnan är ju lättlurad, som tur är, så jag tänkte gå emot mina automatiska tankar om att allt kommer bli katastrof så får vi se om det funkar. Ha, flumm det låter!
 
Suck, blev en rätt stor lunch idag för det blev så mycket mat över efter middagen igår, så då vill jag göra en mindre middag idag. Vad ska det bli? L tycker bara om fet, äcklig mat så han kan inte bestämma. Får se vad det blir. Han ska ut ikväll så jag kommer få några timmar för mig själv så jag kan läsa vilka bloggar jag vill i lugn och ro, skönt med egentid ibland, eh ja, och gotta ner sig i elände, eller nåt. Hoppas inte kvällsångesten hinner komma innan han är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0