They say it changes when the sun goes down

Helgen är över! Hemsk var den, matmässigt! Inte med allt annat, men maten överskuggade mycket. Jag överåt som tusan i lördags, stora delar av lördag och söndag mådde jag illa av att min mage var uppsvälld och sprängfylld. Blä!

I fredags hade jag förberett mig med att inte äta mycket i början av dagen, en liten kaka till fredagsfikat i skolan och morötter som resesnacks. Sedan var det middag på kvällen, potatissallad, och redan här åt jag två portioner. Sedan popcorn och ostbågar när vi tittade på film.

Lördag började med frukost, som jag i alla fall inte överåt på, men sedan var det två portioner till lunch och två till middag, och även denna dag ostbågar till kvällen (även om jag vid det laget inte kunde äta så mycket hur gärna jag än skulle velat) Usch vad äcklig jag är! Och hemsk, varför gör jag så här mot mig själv? Hade jag kunnat spy hade jag gjort det automatiskt, för magen klarade knappt av det här! Efter flera veckor på ett intag runt 900 kcal per dag så är det klart att 2500 kcal blir en chock för magsäcken. Sen tränade jag i och för sig, så lite rätt gjorde jag åtminstone, men alldeles för mycket fel.

Söndag klarade jag mig lindrigare undan, då var det ”bara” frukost och lunch, och sen träffade jag min syrra som skulle bjuda på fika som jag kände att jag inte kunde tacka nej till. Åt inget mer den dagen, efter klockan 16, men jag hade ju rätt mycket att ta av om man säger så…

Sammanlagt blev det så här:

Fredag: 300 + 500 + 200 = 1000 kcal, typ inget ut.

Lördag: 300 + 800 + 800 + 300 = 2200 men det känns som 3000, minst! Ut: hård träning i 90 minuter + 30 minuter promenad, kanske minus 600? Totalt 1600 kcal.

Söndag: 400 + 600 + 200 = 1200, sen sitta på tåg hela eftermiddag/kväll.

Så…imorse visade vågen plus 1 kg, så jag ligger på 55,5 igen. Och självklart har två finnar ploppat upp i ansiktet efter alla ostbågar, fan jag som inte ens gillade ostbågar, men nu gör jag visst det… Hoppas att en del av det är vattenvikt så jag kommer ner i vikt lite fortare nu. Ska verkligen ha bra dagar framför mig, inget fika, inget snacks, små portioner och dricka mycket vatten och kaffe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0