Läkarbesök

Nu kanske jag kan bli lite mer av en människa igen? Har en stoooooooooor sten som har släppt från mina axlar, en sak som i princip dagligen gett mig ångest i fyra månader kan jag släppa nu. Det känns ju bara lite skönt kan jag meddela.
 
Var iväg till vårdcentralen i min nya stad och fick pratat med en läkare. Drog allt, om ätstörningarna, självskadorna, tvångssyndromet, stressen, depressioner, ångestattacker, katastroftankar och prestationskrav så hon ska skicka en remiss till en psykolog så jag kanske kan få lite mer hjälp äntligen! Jag hade samtalskontakt tidigare med, men det var inte till någon nytta, jag fick bara sitta och tjöta i en timme i veckan, ungefär som om jag hade pratat med en kompis.
 
Vet att det kommer vara väntetid, men jag har väntata så länge redan så lite till kommer jag orka med. Hon sa i och för sig att hon i remissen skulle säga att jag skulle prioriterar upp. Ojoj, lät det så allvarligt? Jag som bara pratade om mina vardagliga tankar.
 
Ett par dagar har jag sett 54 kg på vågen nu! Hoppas det håller sig och fortsätter åt rätt håll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0