Viktnedgång och ensam hemma

Jag har haft jättemycket tid att skriva det senaste. Men varför har jag inte gjort det? Jag har prioriterat annat, jag har läst ikapp andra bloggar, tittat på förbjudna filmer, ägnat tid åt att möblera om och städa hemma.
 
Anledningen att jag har gjort det är att jag hade en hel vecka själv. L var bortrest och kunde inte lägga sig i någonting. Jag fick själv bestämma vad jag skulle äta, vilket ledde till att jag inte åt riktig middag en enda gång nästan. Jag har ätit typ frukostmat istället, frukt, massa grönsaker, nyttigt bröd som jag var tvungen att äta upp innan det blev dåligt, varma koppen bland annat.
 
Tror att det hade effekt, har många gånger varit ner på 51 kg och imorse visade vågen faktiskt 50,5 kg! Glad fredagöverraskning!
 
Vilket inte var mer än rätt, då jag hade en riktigt tung dag igår, men en bra matdag. Åt ingen lagad mad på hela dagen, utan en smörgås till mellanmål, två smörgåsar till lunch och två knäckemackor plus 250 g melon till middag. Utskrivet så här låter det asbra! Hamnar nog runt 500 kcal. Och då var L hemma igår, men jag kom undan middagen för jag orkade inte göra någon, och jag tjatade inte på honom att göra heller, och då blev det ingen middag! Plus att jag var så trött efter dagen som bland annat hade innehållit promenad i en timme i regn i bara kavaj, så jag var rätt frusen och kall hela eftermiddagen och kvällen.
 
Ikväll ska jag nog ta ett bad, tvätta mig ordentligt för jag känner mig ofixad och äcklig, sen en lätt middag och _kanske_ ett glad vin. Det är på den nivån jag gillar det, haha!
 
Jo, förra helgen var jag faktiskt på fest! Riktig fest, och eftersom jag var ensam så åt jag inte alls mycket på dagen innan jag gick dit, bara en frukost på kanske 350 kcal. Så jag var orolig att jag skulle flippa av alkoholen, men jag drack en flaska vin och en grogg, åt några bitar melon som bjöds och två smörgåsar för att få något i magen, och hade jättekul hela kvällen. Toppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0