Vardagsmotion

Äter min frukost och dricker första koppen kaffe för dagen. Snart ska L och jag ner till tvättstugan och härja, äntligen få bort tvättberget som växt till sig de senaste veckorna. Att tvätta, det bränner ju också lite. Bära massa tunga kläder, springa upp och ner för trappor och hänga upp på tvättlinor högt upp i taket. Bra att ta varje tillfälle i akt.
 
Igår blev inte alls som jag hade tänkt mig. Mötet var några timmar senare än jag hade räknat med och jag kände att jag ville äta något innan jag gick dit då, för att inte bli för sugen eller något. Väl där så var det såklart fika, och bara kakor och bullar, som jag smakade på lite. Det blev en och en halv sockerkaksbit. När jag gick därifrån hade jag redan hamnat på ca 750 kalorier och skulle äta middag, och jag är sämst på att äta lite när det väl blir middag så 400 till hamnade i magen.
 
Men jag satt inte helt still igår, jag vet att i alla fall 300 kcal försvann. Ändå hade jag en lite gnagande ångest i magen när jag gick och la mig. Tänk att det kan gå så fort, nu var det två veckor sedan min matpepp satte igång och redan har jag matångest när jag åt för över 1000 kcal! Innan har jag ju kunnat äta för 2000 om dagen en vecka utan att bry mig nämnvärt.
 
Eller så var detta bara en tillfällighet. Jag vet ju att det kommer hända liknande igen så det är bara att fortsätta köra mantrat i huvudet "det går neråt, sakta men säkert". Ha tålamod. Mer än ett kilo i veckan kan jag inte räkna med.
 
Jag måste bara klaga lite också. Jag suger verkligen på programmering! Försökte ändra om lite i headern på bloggen, den sitter ju helt snett och olikt om man sitter vid olika datorer. Jag följde en guide på nätet men det funkade inte alls! Vad jag än gjorde blev texten pytteliten när jag förhandsgranskade, och då har jag hellre så fult som det är nu! Ah, varför vill det bara inte funka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0