Energikrävande människor

Har ju fått in en kontinuitet i det här! Synd att den med största sannorlikhet kommer brytas nästa vecka, men kanske hittar jag tillfällen att skriva på kvällen istället.
 
Gick och var arg, eller snarare förbannad, i flera timmar igår. En person, en bekant till mig, har klantat till det rejält så jag blir lidande. Alltså hon drabbas inget av det, bara jag. Och så är jag för feg för att säga till henne på skarpen, jag sa bara "oj, det var ju inte så bra" när jag fick veta vad hon hade gjort. Ah, ibland önskar jag att jag kunde vara lite bitchigare, så hon fick ångra sig ordentligt istället för som det är nu. Jag är rädd att folk utnyttjar mig för att jag är så ödmjuk och förlåter allas fel och brister,
 
Istället gick jag under min promenad igår och formulerade långa haranger som jag skulle vilja säga till tjejen, och blev ännu mer irriterad och frustrerad. Försökte ringa min syrra för att ha någon att beklaga mig för, så svarar hon inte! Har inte ringt upp heller, även om hon ser att jag försökt ringa.
 
Blä, vilket gnällinlägg det blev, det var inte meningen men jag behövde få ur mig det.
 
Annars så åt jag en bra frukost, ett lagom stort mellanmål och en ganska ordentlig middag igår. Och med ordentlig menar jag 100 g potatiskroketter, 90 gram fläskkotlett utan ben, lite tzatziki, ungsrostade morötter och två dl ärtor. Jag är inte bra på det där att räkna ut, allra helst som fläsket enligt vissa kostvetare ska bli mindre fetthaltigt ju mer fett man steker det i. Men jag gissar på runt 450 för hela middagen. Totalt då 900, och promenaden var 2 timmar lång så kanske -400 där. Så det ser ju bra ut.
 
Ikväll ska jag nog dricka lite alkohol i alla fall. Blev ju som sagt inget förra helgen även om jag tänkt det. Jag som brukade dricka varje helg har inte druckit på snart tre veckor, inte ens ett glas. Känns konstigt, men väldigt skönt också, det kan jag inte komma undan med. Dessutom kan jag njuta av mitt vin lite extra mycket ikväll kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0