Drop dead diva!

Blev inget vin igår faktiskt. Var sugen men sen tänkte jag "varför? Helt onödigt!", satt och läste istället och gick och la mig runt midnatt.
 
Har tittat på TV så här på morgonen. Upptäckte en ny serie, se rubriken. Kan inte förstå varför de visar denna serien på söndagar kl 10! Istället för t ex en massa komediserierepriser på vardagskvällarna. Serien handlar i korta drag om en snygg, smal fotomodell som dör men blir "återfödd" i en annan kvinnas kropp. En kvinna som är rätt rejält överviktig (men snygg under övervikten såklart) och som är en framgångsrik advokat. Så hon måste acceptera att leva ett liv där hon måste använda huvudet istället för sin skönhet.
 
Dock tänker ju jag att varförbantar hon inte bort fetman på sin "nya" kropp? Som före detta fotomodell så måste hon ju veta hur man håller en diet, och ingen människa har ju en naturligt farligt överviktig kropp! Visst att vissa är naturligt underviktiga men den fetman, nej, det är inte naturligt. Anyhow, intressant serie, jag får nog ta och ladda ner de tidigare avsnitten också.
 
Annars så har jag bra nyheter, maten gick bra igår också, herregud en hel vecka i sträck! Jag väntar bara på att ett bakslag ska komma snart, jag är inte en sån som brukar kunna upprätthålla maten så länge åt gången. Igår hade jag tom chans att äta fikabröd, och kunde avstå! Det har inte hänt på...jag vet inte hur länge. Men nu vet jag att jag kan!
 
Vågen visade 55 kg idag, och helgen är snart slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0