Utan inspiration ännu

Svårt att hitta inspiration att skriva för tillfället. Tappat bort mig i tankarna lite tror jag. Svårt att fokusera och formulera mina tankar. Vill skriva inlägg om olika saker jag tänkt på men mina tankar blir luddiga och svårt att sammanfatta. Vill ändå skriva något, så jag kan se att jag ändå tänker nåt.
 
Idag är första dagen tillbaka i vardagen! Resan gick bra, men fy tusan vad jag har frossat i mig! Har inte tänkt, bara ätit, på oregelbundna tider, utan planering, utan kontroll. Känner mig fruktansvärt fet också, som att jag har svällt upp ett par storlekar minst! Tror att jag har gått upp faktiskt, ett kilo kanske, men med tanke på hur mycket jag frossat så hade det kunnat vara mycket värre. Alla jag har träffat har fått se mig smälla i mig hur mycket mat som helst, samtidigt som jag vet att jag väger mindre än sist de träffade mig, för ett halvår sen, så jag har funderat massa på vad de tänker. Blir de lättade eller oroliga när jag äter så mycket jag gjort? Eller märker de inget ens? Nu ska jag i alla fall tillbaka till mina rutiner och vardagsvanor så ska jag få bort kilot jag lagt på mig och mer än så.
 
Sjukaste av allt.
Eftersom jag bryr mig om mig själv så mycket, och tittar på andra på stan som jag jämför mig med, så borde jag ju rimligtvis se hur/om mina kompisar förändras. Det gör jag inte alls. En kompis jag träffade nu, som har varit lite överviktg, och det har hon varit så länge jag har kännt henne, berättade efter att vi hade umgåts i ett par timmar att hon har gått ner 15 kilo denna våren och sommaren! 15 KILO. Och jag hade inte ens sett att hon gått ner över huvud taget! Jag såg det knappt när hon sa det heller, kanske lite när jag ansträngde mig. 15 kilo som inte ens syns. Vad är det för fel på mina ögon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0