Sommarens sista vers

Hänt en massa. Som vanligt? Nja, den här sommaren har ju varit mestadels händelsefattig, med bara en massa jobb. Men jag har varit iväg på en del festligheter sen sist, festligheter som betyder en himla massa god mat.
 
Ja, verkligen god mat, gud vad jag har ätit och njutit. Glass i stora lass har det blivit också. Jag har hållt mig stabilt, vilket jag tackar gudarna för för det känns som att jag lätt skulle ha kunnat ätit upp mig till förra sommarens vikt by now. Men jag tror att jag kan lita på vågen, ehehe...
 
Så har jag varit sjuk också, som tur vad så kom det hyfsat lägligt så jag inte missar något viktigt, men jag har legat hemma och försökt äta måttligt men ändå så jag har fått bränsle att bekämpa sjukdomen. Det behövs ju energi för det, lika bra att erkänna.
 
Nu har jag en vecka kvar, en vecka av förhoppningsvis en massa roligheter, en massa kompisar och en massa upplevelser, sen blir det tillbaka till vardagen. Som jag längtar. Både till kommande veckan och till vardagen. Rutiner man är van med och lite mer kontroll på omständigheterna känns skönt. Denna veckan kommer säkert bli tid för en massa oförutsedda händelser men det är bara att försöka intala sig att det inte är hela världen. Det kan förhoppningsvis bli tid för ett och annat glas vin också, jag var sjukt sugen på det i fredags men jag har jobbat hela helgen så det passade ju mindre bra. Helt sjukt att jag har druckit alkohol typ fem-sex gånger allt som allt den här sommaren!
 
Ah, jag ska bara FÖRSÖKA njuta i alla fall, berättar sen om hur det gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0