Födelsedagsfestoroligheter

Idag är det party som gäller. Kompis firar födelsedag och inflyttningsfest för ny inneboende, så det kommer bjudas både på mat och tårta och säkert mer gottigheter.
 
L är aningen kräsen med mat så vi har bestämt oss för att käka hemma eftersom han är rädd att det kommer vara mat han inte tycker om. Tyvärr vet jag att det betyder att jag äter här hemma, och kommer vi dit och det är mat kvar så kommer jag med allra största sannorlikhet äta av det med. Det spelar ingen roll att jag redan ätit, jag måste ju smaka på det i alla fall en liten bit. Fast en liten bit kommer bli en halv portion eller mer.
 
En bra sak i all oro är att vi har fått en instagrammad bild på en del av kakorna, och det är nutellamuffins. Eftersom jag inte äter choklad så äter jag inte nutella och vet att jag utan problem kommer kunna säga nej till dem. Får vara glad för det lilla.
 
Nu ska jag börja med ett glas vin (rött, ny sort jag inte smakat tidigare) och spela lite peppmusik under matlagningen. Hoppas era lördagskvällar blir bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0