Bra start på veckan

Första dagen på länge jag känt mig nästan frisk! Konstigt nog, för idag har jag hållt igång nästan konstant, och massa nya intryck och utmaningar. Hoppas att det håller i sig, för imorgon blir det samma sak! Och glad, eller något. Inte deprimerad åtminstonde, och varje timme jag inte bara vill gråta känns som en underbar timme.
 
Har förutom att hålla igång varit hyyyyfsat duktig med maten. Åt mellanmål/frukost innan lunchen, så därför blev den i sin tur mindre. Mellanmålet på eftermiddagen var nästan obefintligt men tyvärr var det en väldigt stor middag. jag räknar på 200 + 400 + 50 + 600. Totalt 1250, usch vad mycket! Vet att jag kommer röra på mig mer, och vet samtidigt att jag kommer äta lite mer. Imorgon får i alla fall jag göra middagen, på gott och ont. Skönt att få ha kontrollen i köken, samtidigt jobbigt att behöva ta det ansvaret istället för att få maten serverad. Jaja, det är väl det man får räkna med.
 
Imorgon ska jag väga mig på digitala igen, hoppas på ett bra besked. Rädd att den inte kommer vara lika snäll som senast, även om den BORDE det med tanke på att jag bara slarvat en dag på två veckor.
 
Hittade en länk till en sida som skulle räkna ut ens totala kaloribehov per dag, anpassat efter ålder, längd, vikt, aktivitetsgrad och aktiviteter. Enligt den skulle jag göra av med 2300 per dag, på min längd och vikt, stillasittande och bara en halvtimmes promenad per dag. Ni får kolla själva, hoppas länken funkar: http://www.muscles.se/bmr/bmr-kalkylator.htm
 
Jag kan verkligen inte tro på det! Min verklighet de senaste åren vittnar om att det inte är så! Förstår ingenting, överdrev tom med lägre vikt och lägre längd, och ingen aktivitet alls och det skulle ändå bli 2000 kcal. Ha! Jag behöver ju bara äta 1000 kcal för att stanna på min vikt eller tom gå upp. Så...antagligen är jag konstig eller så räknar sidan fel åt helvete? Ja vem vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0