Blähelg

Sitter hemma och känner mig ensam. Men inte lika ensam som igår. Då åkte L iväg med en kompis, jag trodde att han skulle vara tillbaka eller höra av sig en timma efter det men inte ett ljud från honom på fyra timmar. Så där satt jag och kände mig tragisk. Sen kom han hem och det visade sig att han hade följt med kompisen hem och fikat, och inte tänkt på mig. Jag som är så isolerad som det är, behöver inte bli mer ensam än jag redan är!
 
Har varit sjuk i två veckor nu, febrig/snorig/hostig om vartannat, har inte kunnat ta det så lugnt som jag skulle gjort för att bli frisk direkt men nu har jag försökt att ta det lugnt så förstår inte varför jag inte kan bli frisk! Så är bara sjuk och tråkig och ensam.
 
Behöver verkligen få kontakt med en psykolog snart! De senaste tio dagarna har jag haft ångest större delen av. Vet inte vad jag ska kalla det, men känns nästan som att jag är deprimerad på riktigt. Vill göra saker men orkar inte ta mig för. Kunde följa med till en kompis till L idag men då skulle vi promenerat tre kilometer och jag kan inte det om jag ska bli frisk nån gång.
 
I alla fall, måste ha psykologkontakt! Har flera gånger funderat på att "ge upp" och åka ner till psykakuten. För att bara fåvila några dagar. Har aldrig lagt in mig så men det känns fan inte helt främmande just nu. Pratade med min morsa och hon frågade om jag inte har någon att prata med till jag får en riktig kontakt. Men det har jag inte. Kan bara ringa och klaga för henne ibland. Sa att jag tänker att det är bara att stå ut i ett par månader eller så. Vill orka. Vill klara skolan och känna mig duktig.
 
Igår var jag så trött så jag gick och la mig vid 8. Sov till tolv idag. Därför "missade" jag middagen igår och åt bara frukost och mellanmål. Blev nog 550 kcal typ. Har legat på en hyfsat jämn nivå på mellan 800 och 1000 de senaste veckorna. Känns helt okej att göra det. Hade varit ännu bättre om det alltid låg på 600 men det klarar jag inte i dagsläget och det är bättre än att överäta upp till 2000 nån gång ibland och förstöra för kroppen. Eller vänta, jag slarvade ju i fredags kom jag på. Åt som vanligt, men ville dricka lite vin på kvällen och äta onyttigt, som blev popcorn och salta pinnar. Så den dagen blev det kanske 1800 kcal. Så man kan ju säga att jag kompenserade det igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0