Ta bort grädden!

Ja, så känner jag nu. All mat man kan ha grädde i bara för att det blir "krämigare" och "godare". Hrm! Ska det smaka mer kan man ha lite ost på. Och kryddor, för guds skull! Kryddor räddar ju all mat! Jag är saltberoende på grund av det, har alltid för mycket salt på maten, vilket jag är fullt medveten om men det är svårt när smaklökarna har vant sig. Har blivit bättre än för några månader sedan för jag märker att min kropp inte mår bra av det.
 
Det finns ju så mycket goda kryddor och jag är alltid öppen att prova någon ny att variera sig med. Mina favoriter är, förutom salt, svartpeppar!, spiskummin, rosépeppar, basilika, oregano, fänkål, paprikapulver, ingefära kanel och kardemumma. Tipsa om ni har någon annan krydda jag bara MÅSTE prova!
 
Har fortsatt bra med maten, sort of. Igår blev jag bjuden på chips...inte för mycket men så onödigt! Jaja, ska inte ångra det som har varit, se framåt istället.
 
Angående vikten då.. Jag vill egentligen inte skriva så mycket om den om jag inte kan presentera säkra resultat, och med min våg är det så osäkert när det är säkra resultat.. Men jag tror mig att kunna säga att jag ligger på 53,5 eller 54 kg nu. Ingen stor förändring men som sagt jag måste ha TÅLAMOD. Detta tar tid. Kan jag gå ner ett kilo i veckan är det underbart och skitbra och jättestarkt, så ja, jag får tänka så.
 
Hoppas på att få bli lite småfuller ikväll, har inte blivit berusad på två veckor (hej alkis) så känner att det är dags nu.
 
Det är träff i Göteborg imorgon också. Jag vill gå, men jag vet att jag inte kommer kunna. Skulle bedra en massa människor i så fall och vara ännu falskare och hemskare än vad jag redan är. Så, alla ni som ska dit, ha så roligt! Omständigheterna kanske förändras så att jag kan vara med en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0