En undantagsdag

Det var det igår, en sorts undantagsdag. En glädjefylld, speciell dag då jag var på festligheter som innebar mycket utöver det vanliga. Detta visste jag redan innan så jag valde att inte bry mig om det.
 
För så måste jag få ha det. Att jag kan ha dagar att se fram emot, av en eller anledning, och att ingen ångest över mat ska förhindra glädjen.
 
Att jag får äta pizza ibland, toasts på vitt bröd och massa ost, våfflor med grädde eller liknande. Sen om jag väljer att inte äta så mycket annat den dagen, träna för att kompensera eller att inte äta så mycket av det jag unnar mig, det är en bra strategi för att avhjälpa ångestsituationer.
 
Sedan att jag har mens just nu som fuckar upp hela mig är inte så roligt, inget går att lita på och jag försöker att inte tänka på vågen eller spegelbilden för mycket, det tjänar ingenting till.
 
Så här blev det igår iaf:
 
Torsdag 20 sept:
    Frukost 300 kcal.
    Middag och efterrätt 700 kcal.
    Ett glad vin på kvällen 100 kcal.
Totalt 1100 kcal.

Kommentarer
Postat av: Kathrine

Sv: Alltså har redan rensat en gång så nu har jag bara sådana jag vill ha kvar kvar xD

2012-09-21 @ 17:27:20
URL: http://www.notreallyana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0