Hoping for a better tomorrow

Det gick ganska bra igår, tror att jag slutade på ett total på 600-700 kalorier. Jag orkar aldrig räkna ut det så exakt utan snittar för det mesta. Inte hej vilt, jag vet ju vad det mesta har i kcal/100 gram, men jag tar sällan fram vågen och kollar. Eventuellt leder det till att jag överdriver, men va fan, hellre ta i för mycket än för lite.

Idag ska jag käka köttfärssås med ris har jag bestämt, men planen är att bara äta typ kokta ärtor och morotsstavat utöver det. Så köttfärsgrejs vid fem och ärtoe/morötter vid kanske tio. Och två stora koppar kaffe imorse vid tio. Fin plan.

Jag har hittat en fil på ICA maxi, från falköpings mejeri, med blåbär- och vaniljsmak, som bara är 45 kcal/100 ml. Det står Lågkalori på den, så jag tror att den har sötningsmedel eller nåt, för annars förstår jag inte hur den kan ha så lite. Jo, för dessutom står det att den har 1,3 % fetthalt, andra filer med smak som har 0,5 % fett är på 65 kcal/100 ml. Hur fan funkar det?? Jag är rädd att det var typ tryckfel på det paketet. När jag åker till den affären nästa gång måste jag få klarhet i det här.

Nu ska jag ut i solen och införskaffa lite D-vitamin. Har hört att det ska vara bra. Mysigare än att äta kalktabletter åtminstonde!


Kommentarer
Postat av: Elsa

SV: jag tog det himla lugnt. Två öl, men ändå bakfull idag. Jag har en tendens att flippa på fyllan och hamnar alltid i bråk, vare sig jag ätit eller inte, haha

2012-04-17 @ 16:54:54
URL: http://likeair.blogg.se/
Postat av: Elsa

Då skulle jag behöva din mailadress :)

2012-04-20 @ 17:22:52
URL: http://likeair.blogg.se/
Postat av: Alice

Sv: Åh, jag skulle vilja ha mycket... Men just nu är det väl mest en stekpanna man kan använda i ugnen och en non-stickbelagd kastrull jag behöver (allt bara fastnar och bränner fast). Och gärna några nya småskålar, någon ny tekopp och nya mattallrikar. Jag tröttnar så hemskt fort...

2012-04-21 @ 15:23:09
URL: http://kampflicka.blogg.se/
Postat av: Alice

Sv: Jag brukar ge äggulan åt min hund, hihi. :)

2012-04-21 @ 15:31:25
URL: http://kampflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0